Acceptanten helpdesk

Hoe verzilver ik een kaart?


Het verzilveren van een Diner Cadeau kaart kan op twee manieren: via een pinautomaat (met CTAP-koppeling) of via een webterminal op de computer. Hieronder vindt u de instructies voor beide methoden.


Saldo controleren

U kunt het saldo van de cadeaukaart controleren via /saldocheck/. Vul hier het 19-cijferige kaartnummer in dat u op de achterkant van de kaart vindt. Dit is handig wanneer de klant zijn saldo niet meer weet.


1. Verzilveren op de computer (met webterminal)
  1. Ga naar de volgende website: https://service2.loyaltyinabox.com/WebTerminal2
  2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord (deze heeft u ontvangen in uw welkomstpakket).
  3. Vul de 19-cijferige code in (achterop de cadeaukaart, beginnend met 6064 3630).
  4. Het saldo wordt nu weergegeven. Klik op 'Betaal' en voer het af te boeken bedrag in.
  5. Bevestig de betaling door op OK te klikken.
  6. De betaling is hiermee afgerond.
  7. Indien het saldo niet voldoende is, kan de klant het resterende bedrag betalen via een andere betaalmethode (PIN, chip, creditcard, contant).
  8. Als er nog saldo op de kaart staat, geef deze dan terug aan de gast. Is de kaart volledig gebruikt? Dan kan deze weggegooid worden.

2. Verzilveren op een pinautomaat (CTAP-koppeling)
  1. Voer het af te boeken bedrag in op de pinautomaat en druk op OK.
  2. Haal de cadeaukaart door de pinterminal via de magneetstrip.
  3. De betaling is afgerond.
  4. Als het saldo van de cadeaukaart onvoldoende is, kan de gast het resterende bedrag betalen via een andere methode.
  5. Als er nog saldo op de kaart staat, geef de kaart terug aan de gast. Is de kaart volledig gebruikt? Dan kan deze weggegooid worden.

De betaling lukt niet?
  1. Is de pas onleesbaar? Probeer het opnieuw of maak de pas schoon.
  2. Controleer het saldo en de geldigheid van de kaart via Saldocheck.
  3. Neem contact op met uw pinleverancier of met ons voor hulp bij de transactie. Wij kunnen de kaart ook handmatig verwerken.
  4. Bij problemen met de pinterminal kunt u een "contact TMS" uitvoeren om de parameters bij te werken (zie instructies hieronder).
  5. Neem contact op met onze helpdesk via info@diner-cadeau.nl of tijdens kantooruren via 085 303 8970.

Doe-het-zelf hulp voor pinautomaten

Mocht er een probleem optreden met de pinterminal, volg dan onderstaande stappen om een "contact TMS" uit te voeren:

  • CCV terminals (Verifone): Druk op de linker paarse knop, ga naar het manager menu (wachtwoord: 99999), kies "Terminal", en druk op "Contact TMS". Laat de configuratie voltooien en probeer opnieuw.
  • ICP terminals: Toets 115599 in, druk op de blauwe toets, kies 2, 1, 1, en laat de configuratie voltooien. Voer daarna een testtransactie uit.

Voor verdere ondersteuning kunt u contact opnemen met ons via info@diner-cadeau.nl of bellen tijdens kantooruren op 085 303 8970.

Voor 17:00 besteld, dezelfde dag verstuurd.